Parametreli ve Operasyonel Raporlama
Açıklamalar ve Temel Özellikler
Pratikte tüm kurumların, geniş kullanıcı topluluklarına makul düzeyde statik bir bilgi seti dağıtması gerekir. Günlük, haftalık veya aylık satış raporları gibi raporların kullanıcının raporu bulması ve çalıştırması gerekmeden her bir mağaza, bölge veya diğer kurumun sorumlusuna zamanında dağıtılmalıdır. Bu merkezi olarak yönetilen ve dağıtılan raporları tanımlayan stil, “Parametreli ve Operasyonel Raporlama”dır. Bu stilin bazı temel özellikleri arasında aşağıdakiler yer almaktadır;
- Raporların karmaşıklığı self servis raporlama için kullanıcı tabanının becerilerini aştığı için raporlar genelde BT veya İş Zekası geliştiricileri tarafından yazılır.
- Raporlar genelde kullanıcı tarafından seçilebilen bir ya da daha fazla parametreyle oluşturulur ancak kapsamlı etkileşim özelliği yoktur.
- Raporlar düzenli olarak yenilenir ve canlı etkileşim isteniyorsa e-posta ya da bir portal üzerinden kullanıcılara dağıtılır.
- Raporlar karmaşık olabilir ve gelişmiş SQL, MDX gibi özel teknik beceriler veya oluşturulacak başka sorgu dilleri gerektirir.
- Raporları oluşturmak için kullanılan veriler kurum tarafından onaylanan ve BT tarafından yönetilen veri kaynaklarından gelir.
- Raporlar, kurum çapında kapsamlı şekilde paylaşılır.
- Raporlar yüksek düzeyde biçimlidir ve genelde basılı olabilir.
- Raporlar PDF, Excel, HTML gibi birçok formatta sunulabilir.
Araç Seçenekleri
Bu stilin birçok özelliğini birçok Microsoft İş Zekası aracı ile karşılamak mümkün olsa da SQL Server Raporlama Hizmetleri, tüm gereksinimleri yönettiği için bu stil için en uygunudur ve otomatik rapor dağıtımını ele alan tek araçtır.
MS SQL Server Raporlama Hizmetleri
Microsoft SQL Server Raporlama Hizmetleri, kurumların kurum bütününde gereken yerlerde ilgili bilgileri sunmasını sağlamak amacıyla bir dizi raporlama gereksinimini desteklemek için tasarlanmış eksiksiz bir sunucu tabanlı platform sağlar. Güçlü bir rapor yazma ve yönetim ortamıyla Raporlama Hizmetleri BT’nin hem statik hem de parametreli raporlar oluşturmasını ve yönetmesini sağlar ve kurum çapında bilgi dağıtmak için sağlam bir platform sağlar. Aynı rapora portal üzerinden erişilebilir ve Raporlama Hizmetleri tarafından aynı rapor otomatik olarak oluşturulabilir ve dağıtılabilir.
Rapora portal üzerinden erişildiğinde son kullanıcı, raporlardaki parametreleri ve filtreleri kullanarak etkileşime girebilir ve analiz gerçekleştirebilir. Parametreler, ayrıntılı inceleme özelliklerinin kullanılmasıyla kullanıcılar daha odaklı raporlama ve analiz gerçekleştirebilir. Ayrıca, ayrıntılı inceleme özellikleriyle daha derinlemesine analiz için raporlar birbiriyle ilişkilendirilebilir.
Raporlama Hizmetlerinin rapor dağıtım bileşenleri, aynı rapor formatının oluşturulmasını ve görevlerine özgü verilerle kullanıcılar veya kullanıcı gruplarına dağıtılmasını sağlar. Bu, farklı teslimat mekanizmaları kullanarak ve kullanıcı topluluğu için en uygun farklı oluşturma formatlarında raporların kurum çapında planlanmasını ve dağıtılmasını sağlar. Raporlar portal, dosya paylaşımı, e-posta ile teslim edilebilir ve hatta bir yazıcıya doğrudan gönderilebilir ve PDF, Excel, XML, virgülle ayrılmış metin dosyası, TIFF resmi, HTML veya Microsoft Word formatları olarak oluşturulabilir.
Bu stilin bir kurumda etkili bir şekilde kullanılabilmesi için veri ambarları veya veri pazarları gibi kurumsal veri kaynaklarını oluşturmak ve yönetmekten sorumlu bir BT departmanı bulunuyor olmalıdır. BT departmanı, İş Zekası yapıları ve raporlama teknolojilerini ele almak konusunda deneyimli olmalıdır ve SQL ve MDX gibi raporlama araçları ve sorgu dillerini kullanmak hakkında sağlam bilgi dahil rapor geliştirme ve yönetimiyle yakından ilgili olmalıdır.
Kaynak:http://blog.microsoft.com.tr(Gökben UTKU)